Wyposażenie kościoła Św. Mikołaja pochodzi (z wyjątkiem ołtarzy: Zwiastowania NMP, Św. Anny i Krzyża Św.) z nieistniejącego już dzisiaj kościoła OO Franciszkanów. Po okresie przekształcenia świątyni w magazyn soli (1772) a później żywności przystąpiono w latach 1820-1828 do jego restauracji i przywrócono służbę bożą. Do istniejących ołtarzy dodano nowe w całości lub części, przejęte z zlikwidowanego w 1819-20 klasztoru i kościoła franciszkańskiego.

Ołtarze

1. Św. Mikołaja – główny
Pierwsza wzmianka o obrazie Św. Mikołaja pochodzi z 1520, jako zasłonie ołtarza głównego wówczas pw. Św. Trójcy.
Obecny ołtarz zainstalowany jest na bloku z cegły (podstawie ołtarza gotyckiego). Nastawa z drewna, barokowa. Obraz Św. Mikołaja olejny na płótnie z XVII/XVIII w. Figury: Św. Wojciecha, Św. Augustyna, Św. Dominika, Św. Jana Chrzciciela i czterech Ewangelistów barokowe z XVII w. Antypendium z płaskorzeźbą drewnianą ze sceną Ostatniej Wieczerzy w stylu secesyjnym (XIX/XX w). Mensa z białego marmuru z relikwiami Św. Wojciecha.


2. Krzyża Św.
Wzmiankowany w 1472.
Nastawa z drewna, barokowa. Figura Ukrzyżowanego datowana na poł. XIV w. Tło stanowi panorama Jerozolimy wykonana z blachy posrebrzanej z 1928. Z tego samego roku pochodzi tabernakulum.


3. Matki Boskiej Pocieszenia – Boreckiej
Pierwsza wzmianka z 1862, związana z Bractwem MB Boreckiej.
Nastawa z drewna, barokowa. Obraz Matki Boskiej Pocieszenia, to kopia obrazu z Borku Wlkp. W zasłonie obraz olejny na desce z XVII w. Św. Jana Nepomucena. Górny obraz Św. Katarzyny, olej na płótnie z XVII w. Obraz na mensie Św. Judy Tadeusza, olejny na płótnie z 1950. Rzeźby barokowe: Św. Jana Chryzostoma i Św. Jana Nepomucena z kościoła franciszkańskiego.


4. Rodziny Najśw. Maryi Panny – zwany Św. Anny
Wymieniony w źródłach arcybractwa (piekarzy) w latach 1581 i 1594.
Nastawa barokowa z drewna. Obraz Św. Anny, Św. Joachima i Maryi, olejny na płótnie z XVI w. Górny obraz Św. Apolonii, olejny na płótnie z XVII w. Obraz na mensie Św. Józefa z Dzieciątkiem, olejny na drewnie z lat międzywojennych. Figury: Św. Augustyna i Św. Ambrożego, barokowe z XVII w. z kościoła franciszkańskiego.


5. Zwiastowania NMP
Pierwsza wzmianka z 1450.
Nastawa barokowa z drewna, z dwiema kolumienkami renesansowymi. Obraz Zwiastowania NMP, olej na płótnie z XV w. Górny obraz Św. Krzysztofa z Dzieciątkiem na barkach, olejny na płótnie z XVII w. Figury: Św. Antoniego i Archanioła Gabriela barokowe z XVII w. pofranciszkańskie.


6. Matki Boskiej Różańcowej
Pierwsza wiadomość o obrazie i bractwie w klasztorze franciszkańskim z 1620, po przeniesieniu do kościoła Św. Mikołaja bractwo wzmiankowano w 1869.
Nastawa barokowa z drewna. Obraz Matki Boskiej Różańcowej w srebrnej sukience, olejny na płótnie i drewnie z XVII w. W zasłonie obraz Najśw. Serca Pana Jezusa, olejny na płótnie z okresu II wojny światowej. Górny obraz Matki Boskiej Nieustającej Pomocy współczesny. Figury: Św. Jacka, Bł. Czesława, Św. Wojciecha i Św. Stanisława z XVII w.


7. Św. Antoniego
Renesansowo-barokowy z XVI/XVII w. w całości przeniesiony z kościoła franciszkańskiego. Obraz główny Św. Antoniego w srebrno-złoconej sukience, olejny na płótnie i desce z XVI w. Górny obraz Św. Antoniego z włoskim szlachcicem olejny na płótnie z XVII w.

Obiekty liturgiczne

Chrzcielnica
Rokokowa z XVIII w., wykonana z drewna. Figurka na wieku przedstawia Św. Jana Chrzciciela chrzczącego Pana Jezusa.


Ambona
Rokokowa z XVIII w., wykonana z drewna. Figurka na daszku przedstawia Archanioła Michała zabijającego smoka.


Organy
Elektro-pneumatyczne – koncertowe, firmy „W. Sauer, Inh. Dr Oskar Walcker, Frankfurt a/Oder, Erbaut 1934”. Posiadają 50 registrów, 3 manuały i pedał, 4 wolne kombinacje, crescendo. Wyposażone są w 30 głosy labialne i 10 głosów języczkowych. Sprowadzone w 1948 z Bierutowic k/Oleśnicy ze zboru ewangelickiego. W 1999 Parafia dokupiła dwa głosy języczkowe w firmie August Laukhuff w Weikersheim.


Dzwony
W drewnianej dzwonnicy przy kościele z 1922:
słowacki z 1928 (Koszyce), sprowadzony w 1945, skromna ornamentyka z Matką Boską z Dzieciątkiem

Zawieszony w wieżyczce kościoła:
sygnaturka z napisem: „MS ANN 1603”


Inne zabytki

Epitafium rokokowe Zbożów-Radojewskich: Mikołaja Świętosława chorążego inowrocławskiego (+1720), Jana Chryzostoma kasztelana inowrocławskiego (+1753), Rafała Stefana (+1762). Wykonane z czarnego marmuru i stiuku, przeniesione z kościoła franciszkańskiego.


Feretrony
1. rokokowy z XVIII/XIX w. z nowszymi obrazami
2. w nowszej ramie z obrazami Św. Antoniego z 1757 i Św. Bonawentury z 1868


Krucyfiksy
1. barokowy z XVII w.
2. rokokowy z XVIII w.


Kielich barokowy z XVII w, fundowany przez Dorotę Moriglinównę za dusze Wawrzyńca Pierdoły, z trybowaną stopą i nowszą czarą.


Ornaty
1. biały z haftem kwiatowym i datami: 1665 (z tego czasu zapewne boki) i 1927 (odnowienie)
2. biały, z tkaniny rokokowej z kolumną o hafcie kwiatowym z XVIII w.
3. biały z polskich pasów szlacheckich XVII/XVIII w.
4. zielony z polskich pasów szlacheckich XVIII/XIX w.
5. tył ornatu złotego z haftem kwiatowym XVII/XVIII w.


Kapa z tkaniny złotolitej (XIX w.) z bordiurą i kapturem haftowanym 1. poł. XVIII w., na kapturze przedstawienie Św. Mikołaja.


Velum haftowane z XVII w.